Napjainkban sokszor halljuk egy weboldallal kapcsolatban a responsive webdesign kifejezést.

A responsive jelentése magyarul: reagáló.

 

A responsive webdesign jelentősége megnőtt az elmúlt években, mostanra pedig kiemelten fontos lett, mivel sokan nem asztali számítógépről próbálnak információt szerezni az internetről, hanem notebook-ról, táblagépről vagy okostelefonról teszik mindezt.

A responsive webdesign a felhasználó eszközéhez alkalmazkodó megjelenést jelent. A weboldal érzékeli, hogy milyen eszközzel nyitották meg és adott eszköz képernyőméretéhez alkalmazkodó megjelenésben, elrendezésben jelenik meg. Ezáltal nem szükséges a honlap sokszoros nagyítása akkor sem, ha nem asztali számítógépen keresztül, hanem okostelefonon vagy táblagépen olvassuk.

Ahhoz, hogy egy weboldal minden eszközön optimálisan jelenjen meg, a weboldal tervezését külön-külön el kell végezni asztali számítógépre, notebook-ra, táblagépre és okostelefonra is és az adott eszközre kell szabni az oldalon szereplő képeket, táblázatokat, betűméretet, elrendezést.

Ha valaki most készíttet honlapot, erősen ajánlott responsive weboldal készíttetése, mert rövid időn belül elavult lesz az a honlap, amely nem bír responsive tulajdonsággal.

 

Honnan tudjuk, hogy egy weboldal responsive?

A képernyő méretét sarkánál fogva elkezdjük csökkenteni. Ha responsive honlappal van dolgunk, akkor az elemek elrendezése változni fog, mindig az aktuális képernyőmérethez fog igazodni. Ha nem, akkor azt tapasztaljuk, hogy a weboldal elemei a helyükön maradnak és a weboldal két szélén lévő elemekből egyre kevesebbet látunk.